Tylko u Nas jak uczyć bhp w 9 dni!

Tylko u Nas jak uczyć bhp w 9 dni! czyli kursy bhp online biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiednie warunki oraz edukację o zachowaniu bezpieczeństwa w pracy. Szkolenie BHP pracowników administracyjno-biurowych jest spe

Dodane: 25-03-2020 12:26
Tylko u Nas jak uczyć bhp w 9 dni!

kursy bhp online


Szkolenie BHP dla pracowników biurowych

Spośród różnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy można wyróżnić takie, które jest skierowane dla pracowników administracyjnych i biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiednie warunki oraz edukację o zachowaniu bezpieczeństwa w pracy. Szkolenie BHP pracowników administracyjno-biurowych jest specjalnie skierowane do konkretnej grupy osób, w skład której wchodzą także pracownicy placówek oświatowych, placówek służby zdrowia, czy też jednostek naukowych i badawczych. Jak więc można zauważyć, grono odbiorców takiego typu szkolenia BHP, jest dość szerokie. Celem szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapoznanie pracowników z panującymi zasadami i przepisami w tego typu wykonywanych zawodach. Samo szkolenie trwa około ośmiu godzin i jest prowadzone w formie seminariów, które jest połączone z samokształceniem. Uczestnicy mają także dostęp do odpowiednich materiałów, zapewnianych przez firmę organizującą takie szkolenie. Po zakończonym kursie organizatorzy wydają specjalne zaświadczenie.


Co to jest outsourcing

Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.


Podział świadczeń związanych z BHP

kursy bhp online

W każdej pracy osoba zatrudniona, jak również i zatrudniająca, mają wobec siebie różne obowiązki, uregulowane prawnie. Jednym z najbardziej podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jest wiele świadczeń wynikających z przepisów BHP, które można podzielić, między innymi, na świadczenia z zakresu środków ochrony indywidualnej lub zbiorowej. Ochrona ta jest rozumiana, jako odzież ochronna, której zadaniem jest izolacja przed szkodliwymi czynnikami występującymi w pracy. Innym świadczeniem może być zapewnienie pracownikom odzieży i obuwia roboczego, w razie kiedy podczas pracy istnieje ryzyko zniszczenia lub zabrudzenia odzienia własnego pracowników. Poza świadczeniami związanymi z odzieżą i obuwiem, są także obowiązkowe świadczenia dotyczące szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Zarówno pracownik, jak i pracodawca mają obowiązek znać i stosować się do obowiązujących zasad BHP, dlatego konieczne są szkolenia z tej dziedziny.


Zapewnienie odzieży ochronnej

Zapewnienie odpowiednich warunków pracy jest jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy określają odpowiednie normy, które pracodawca musi spełnić wobec pracowników. Jednym ze świadczeń, zawartych w przepisach BHP, jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych dla pracowników w postaci odzieży i obuwia, jeśli w danej pracy osoba jest narażona na kontakt ze szkodliwymi środkami i czynnikami środowiska pracy. Także w przypadku ryzyka zniszczenia lub zabrudzenia odzieży własnej pracowników, pracodawca ma obowiązek zapewnić odpowiedni ubiór i obuwie do wykonywanej pracy, w postaci tak zwanej odzieży i obuwia roboczego. Wszystkie środki ochrony zapewniane pracownikom są własnością zakładu pracy, czyli pracodawcy, na nim to więc spoczywa obowiązek ich czyszczenia i utrzymywania ich higieny zgodnie z przepisami sanitarnymi. Świadczenia, wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, dotyczące zapewnienia odpowiednich środków ochrony i odzieży roboczej, są obowiązkiem pracodawcy.


Przepisy BHP zawarte w kodeksie pracy

Każda osoba związana w jakiś sposób ze środowiskiem pracy, czy to pracownik, czy pracodawca, słyszała o kodeksie pracy. Nic w tym dziwnego, ponieważ to właśnie w kodeksie pracy są zawarte zbiory norm oraz przepisów, które regulują prawa i obowiązki związane z pracą. Prawa te oraz obowiązki odnoszą się do wszystkich pracowników, niezależnie od podstawy prawnej ich zatrudnienia. Sam kodeks pracy składa się z rozdziałów, dokładnie z piętnastu, które określają konkretne zagadnienia dotyczące pracy. Przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy znajdują się w dziale dziesiątym tego kodeksu. Bezpieczeństwo i higiena pracy, w skrócie BHP, występuje dokładnie pod taką samą nazwą w tytule dziesiątego działu kodeksu pracy. Mianem BHP określa się zbiór zasad, które dotyczą bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy, mające na celu ochronę pracowników. W zakres bezpieczeństwa i higieny pracy mogą wchodzić także inne dziedziny, takie jak ergonomia, medycyna pracy czy też psychologia pracy, jak również zagadnienie ryzyka zawodowego.